Chantal Janzen: &C is verlengde van wie ik ben

Chantal Janzen presenteert dinsdagavond haar eigen mediamerk: &C (and see). Met een maandelijks magazine, een onlineplatform, een app en een webwinkel wil de presentatrice en actrice haar blik op de wereld delen. ,,&C is voor een deel gewoon een verlengde van wie ik ben, hoe ik ben en wat ik graag wil laten zien”, vertelt Janzen.

De presentatrice biedt met &C nieuw talent een podium, maar er komen ook veel bekende gezichten voorbij, zoals Paul de Leeuw, Jelka van Houten, Anna Nooshin en Geraldine Kemper. Ook laat Janzen zich in het eerste nummer aan de tand voelen door een bekende journaliste, van wie de naam tot de presentatie geheim blijft. Verder houdt &C de lezers en volgers op de hoogte van trends op het gebied van onder meer beauty, mode, eten, reizen en lifestyle.

Is er naast LINDA en WENDY, van tv-collega’s Linda de Mol en Wendy van Dijk, nog wel plek voor nog zo’n soort magazine? ,,Dat gaan we gewoon afwachten. Er worden nog heel veel bladen gekocht”, zegt Janzen. ,,We bestaan met z’n drieën ook al jaren goed naast elkaar op televisie. We doen hetzelfde werk, we presenteren op tv, maar we zijn alle drie heel anders.”

Doel is van de website een onlinetelevisiekanaal te maken. Hier staan onder meer video’s die een kijkje geven in het leven van de presentatrice, met titels als Chantal gaat werken en Fit by Gilly, waarin ze zich flink in het zweet werkt. Ook zijn er filmpjes te zien waarin bekende mannen zich uitlaten over vrouwen, seks, relaties en feminisme.

Hoewel Janzen een bezige bij is, bemoeit ze zich flink met &C dat is ondergebracht bij MediaLane, het productiebedrijf van Iris van den Ende. ,,Ik ben heel erg betrokken, alle besproken onderwerpen zijn door ‘mijn bril’ bekeken. Ik ben veel op de redactie, lees alles en bemoei me heel graag overal mee. Zoals iedere hoofdredacteur dat doet.”

Bron: Nieuws.nl