Bij uitvaartondernemer Mijndert Rebel uit Huizen liep de frustratie hoog op toen rouwpost herhaaldelijk te laat of zelfs helemaal niet aankwam. Dit zorgde ervoor dat mensen uitvaarten misten, wat extra pijnlijk is. 'Mensen missen dan een uitvaart. Dat is natuurlijk heel vervelend', vertelt Mijndert Rebel.
Rebel zag de problemen deze zomer toenemen. Kleine vertragingen escaleerden snel naar het verlies van complete sets rouwkaarten. Dit was de druppel voor de uitvaartondernemer: 'Toen was voor ons de maat wel vol', vertelt Mijndert.
Het vertrouwen in PostNL als bezorgdienst bleek niet voldoende. De uitvaartondernemer besloot daarom om zelf actie te ondernemen. Lokale bewoners, zoals Loes Veelo-van de Kuinder, gaan nu met de fiets rouwpost bezorgen in Huizen en Blaricum.
Loes, een van de betrokken inwoners, begon deze week met haar bezorgservice en bezorgde gelijk honderd rouwkaarten. 'Het is de belangrijkste kaart die je kunt ontvangen', benadrukt Loes. Haar persoonlijke ervaring met het verlies van haar man in 2012 motiveert haar om bij te dragen aan een tijdige bezorging van rouwpost.
De snelle en betrouwbare bezorging van rouwkaarten door lokale inwoners zoals Loes, biedt hoop voor een zorgvuldige afhandeling van rouwpost. Deze initiatieven verdienen navolging voor een respectvolle afhandeling van belangrijke rouwberichten.